متروپل

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای آمادگی آزمون یوس دو روش کلی وجود دارد

روش اول شرکت در کالج های ترکیه ای که هزینه ها و ریسک های بسیار زیادی را در بر دارد

روش دوم شرکت در کلاس های آزمون یوس در موسسه گاما و در شهر تهران با هزینه بسیار پایین و سطح کیفی حتی بالاتر از کالج های کشور ترکیه(بدلیل بالا بودن سطح علمی دانش آموزان ایرانی )

موسسه متروپل عنوان یک مجموعه پیشرو در زمینه آموزش های زبانی و مخصوصا آمادگی برای ورود به رشته های پزشکی در ترکیه و دندانپزشکی در ترکیه اقدام به ارائه این دوره ها در ایران نموده است.

دوره یوس ارایه شده در متروپل زیر نظر اساتید ارایه میشود. این دوره با یک برنامه ریزی دقیق و منظم در هر سه بخش هوش ، هندسه و ریاضیات ، زبان ترکی استانبولی متقاضی را قدرتمند تر از رقبا برای آزمون آماده خواهد کرد.

 

برای ثبت نام در دوره ها به موسسه متروپل بپیوندید:

تحصیل در ترکیه

آموزش زبان ترکی استامبولی

  • موسسه متروپل
  • ۰
  • ۰

دانشگاه ایستینیه استانبول یک دانشگاه خصوصی است و بدیهی است که ساختار پذیرش آن تفاوت‌هایی با ساختار تماماً دولتی داشته باشد. در هر رشته تنها 10 درصد از کل ظرفیت، از طریق آزمون دولتی(کنکور) ترکیه پذیرش می‌شوند. با توجه به اینکه این آزمون بیشتر مختص شهروندان و ساکنان این کشور است، از پرداختن به آن پرهیز کرده و به معیارهای اعلام شده برای پذیرش دانشجویان بین‌الملل می‌پردازیم.

دانشگاه ایستینیه استانبول را می‌توان یک دانشگاه علوم‌پزشکی دانست. دانشگاه به تازگی کار خود را شروع کرده و طبیعی است که رتبه‌های علمی آن در سطح جهان یا ترکیه چندان بالا نباشد؛ به بیانی دیگر رتبه‌های موجود هنوز به‌خوبی توانایی علمی و آموزشی آن را انعکاس نمی‌دهند. با این حال اما دانشگاه ایستینیه استانبول جز 7500 دانشگاه برتر جهان بوده و در کشور نیز توانسته به جایگاه قابل قبول 151 دست یابد. این در حالی است که هم در بین دانشگاه‌های اروپایی جز 2000 مورد برتر است، هم در رده‌بندی تایمز در بین دانشگاه‌های جوان، توانسته جز 600 دانشگاه برتر باشد.

البته برای اخذ پذیرش دانشگاه ایستینیه استانبول مسیرهای دیگری در نظر گرفته شده است که معیارهای پذیرش در آن‌ها متفاوت است. پرداختن به همه آن‌ها قطعاً در حوصله متن نیست و به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید با موسسه متروپل ارتباط برقرار کنید.

 

تحصیل در ترکیه

پزشکی در ترکیه

آموزش زبان ترکی استامبولی

دندانپزشکی در ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه

  • موسسه متروپل
  • ۰
  • ۰

دو نوع آزمون SAT وجود دارد،  نوع اول General SAT و نوع دوم Subject SAT می باشد. آزمون General SAT  برای متقاضیانی است که قصد پذیرش از مراکز آموزشی را دارند اما آزمون Subject SAT مناسب متقاضیانی است که می خواهند از دانشگاه های معتبر پذیرش بگیرند. آزمون SAT سالانه 7 مرتبه در کشور ایالات متحده ی آمریکا  و سالانه 6 مرتبه در دیگر کشور ها برگزار می شود و مدت اعتبار نتیجه این آزمون دو سال می ­باشد.

آزمون اس آی تی در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان شرکت در این آزمون باید به کشور هایی نظیر امارات، ترکیه، آذربایجان و … سفر کنند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند. قسمت اول و دوم آزمون SAT هر کدام دارای 200 تا 800 نمره می باشند و  نمره پایانی که به داوطلب داده خواهد شد بین 400 تا 1600 می باشد.

 

بخش های مختلف آزمون اس آی تی:

 

بخش ریاضیات (Math): نمره این بخش 200 تا 800 می باشد. در بخش ریاضیات مباحث مربوط به هندسه، آمار و احتمال و مثلثات می باشد. ضمن اینکه بخش اعظم سوالات به صورت چند گزینه ای و برخی پاسخ محور می باشند. بنابراین دانش آموزان می بایست با انجام محاسبات مربوطه، پاسخ مربوطه را خود بدست بیاورند. به خاطر داشته باشید که نمره منفی یرای پاسخ های نا درست منظور نمی شود. بخش ریاضیات شامل دو بخش است که در بخش اول: تعداد سوالات این بخش 20 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 25 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز نمی باشد. در بخش دوم: تعداد سوالات این بخش 38 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 55 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز می باشد.

بخش نوشتاری: (Essay Optional):  مدت زمان برگزاری این بخش 70 دقیقه خواهد بود و نمره آن از 200 الی 800 می باشد. این بخش در انتهای آزمون پس از بخش درک مطلب و بخش نگارش و آزمون زبانی مورد آزمون قرار می گیرد. این بخش اختیاری می باشد. این بخش 3 مهارت خواندن، تحلیل و نگارش را شامل می شود. مدت پاسخگویی به سوالات این بخش 50 دقیقه می باشد. نمره این بخش به صورت مستقل گزارش می شود.

 

تحصیل در ترکیه

آزمون یوس

آزمون تومر

آموزش زبان ترکی استامبولی

 

  • موسسه متروپل
  • ۰
  • ۰

در ابتدا لازم است بدانید تا اگر قصد ترک کشور و مهاجرت به ترکیه را دارید، می بایست برای شغل مورد نظر خود، مجوز کار دریافت کرده و پس از آن اقدامات لازم برای اخذ اقامت خود را نیز شروع کنید.

برای شغل پزشکی در ترکیه اما، راه های متفاوتی وجود داشته و قانون های جدیدی هم وضع شده تا با بررسی مهارت ها و استعداد های تمامی متقاضیان، بهترین گزینه ممکن برای این شغل انتخاب شود.

همانطور که انتظار می رود، یکی از راه های موجود، مراجعه حضوری به مراکز مرتبط بوده که ممکن است بسیار زمان بر و بیهوده نیز باشد. راه دیگر، ثبت نام به صورت آنلاین و از طریق وب سایت وزارت کار ترکیه می باشد که در این صورت شما می بایست تمامی مدارک درخواست شده را به صورت فایل در مراحل مختلف ارائه کنید.

 

در صورت پذیرفته شدن، طی یک الی دو ماه ایمیلی برای شما ارسال شده که در آن کارفرمای مربوط، موافقت خود را اعلام کرده و در صورت نیاز، باقی مراحل لازم را برای شما توضیح خواهد داد.

از دیگر شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه ،اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت این کشور می باشد. برای این کار نیز شما می بایست تمامی مدارک خود را معادل سازی و ترجمه کنید و در آزمون زبان ترکی نیز، حداقل نمره ۸ کسب کنید.

 

می توان به برخورداری از توانایی مالی به میزان کافی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه اعضای خانواده خود، اشاره کرد.

همانطور که گفته شد، شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ترکیه وضعیت بسیار مطلوبی داشته به شکلی که میزان درآمد دریافتی، به خصوص در شغل پزشکی در ترکیه، کاملا متناسب با هزینه های لازم برای زندگی یک خانواده می باشد.

بسته به ملیت متقاضی، هزینه های دریافت اقامت دائم برای فرزندان می تواند متفاوت باشد، حتی برخی از ملیت ها از پرداخت تمامی هزینه های اقامت معاف می باشند.

در انتها، با دانستن شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه و مهاجرت پزشکان به ترکیه و همچنین قوانین دریافت ویزای همراه، می توانید تصمیم خود مبنی بر ترک کشور و مهاجرت به ترکیه را قطعی کرده و پس از سنجش موقعیت و شرایط خود، شروع به انجام اقدامات لازم برای دریافت مجوز کار نمایید.

مشاوران مهاجرت ما در “ایران مهاجر” در خدمت شما هستند تا در مورد شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده و به سؤالات شما در مورد ویزای کشور ترکیه پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

خدمات موسسه متروپل مشاور جهت تحصیل  پزشکی در ترکیه، تحصیل داروسازی در ترکیه، تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و تحصیل در ترکیه 2021 همراه شما جهت مشاوره تحصیل در ترکیه به شما می باشد.

  • موسسه متروپل