متروپل

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، موسسات، مدارس آموزش عالی، هنرستان‌ها، مرکز علمی و کاربردی، دانشگاه‌ها و کالج‌های افسری و پلیسی و مراکز تحقیقی و پژوهشی به عنوان موسسات آموزش عالی ترکیه به شمار می‌آیند.

دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی 4 ساله و موسسات علمی کاربردی دوساله هستند که همراه دپارتمان‌ها و زیرشاخه‌های آن به ترتیب توسط Law و YÖK یا Council of Higher Education تاسیس شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشنهاد ترکیه برای تحصیل، هزینه‌های پایین این کشور در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهاست. نرخ بالای ارز و دشواری پرداخت آن برای بسیاری از خانواده‌ها سبب می‌شود که جمع کثیری از متقاضیان از گزینه‌های تحصیل در خارج از کشور منصرف شوند. اما مجموعه نیلگام با ارائه خدمات ویژه خود برای تحصیل در ترکیه این مشکل را نیز برطرف کرده است. 

شما عزیزان میتوانید برای تحصیل در ترکیه و سایر خدمات به سایت متروپل مراجعه نمایید :

آموزش زبان ترکی استامبولی

داروسازی در ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه

دندانپزشکی در ترکیه

پزشکی در ترکیه

آزمون تومر

اس ای تی

آزمون یوس

 

  • موسسه متروپل
  • ۰
  • ۰

دانشگاه‌ها در ترکیه به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود. هزینه‌ها در دانشگاه‌های دولتی نسبت به دانشگاه‌های خصوصی کمتر است. دانشگاه‌های ترکیه سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه متغیر می‌باشد اما باید توجه کنید که شهریه با توجه به رشته، شهر و مقطع متفاوت است. که در جدول زیر به طور کامل تمام هزنیه ها را برایتان آورده‌ایم :


بررسی ریز هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه
 این هزینه‌ها شامل خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل، ارتباط با اعضای خانواده و دوستان از طریق اینترنت یا تلفن و مخارج جانبی مربوط به تحصیل می‌شود. هزینه‌های اداری در ترکیه به طور میانگین ۴۲۲ تا ۶۳۲ لیر است. هزینه خانه در ترکیه کاملا بستگی به مکان و سبک زندگی شما دارد.
هزینه پوشاک در ترکیه ارزان است؛  با ۳۰۰۰  لیر می‌توانید برای خانه خود لوازم دست دوم بخرید. بهتر است اگر دانشجو هستید یا درآمد کمی دارید وسایل نو تهیه نکنید؛ چون ممکن است در حدود ۹۰۰۰ لیر برای شما هزینه داشته باشد.
داشتن بیمه درمانی در ترکیه راه حل خوبی برای کم کردن هزینه‌ها است. بدون بیمه ممکن است هزینه یک درمان سر پایی ساده در حدود ۲۰۰ هزار تومان تمام شود.
برای یک دانشجو بهتر است که برای صرف غذا به سلف دانشگاه مراجعه کند؛ چون مراجعه مداوم به رستوران مقرون به صرفه نیست و هزینه تحصیل در این کشور برای او گران تمام می‌شود.
در ترکیه قیمت آب نسبت به سایر انرژی‌ها بسیار کم است اما در مصرف سایر انرژی‌ها باید دقت کنید؛ چون هزینه آن هر شش ماه یک بار افزایش می‌یابد.

تحصیل در ترکیه

آزمون یوس

اس ای تی

آزمون تومر

پزشکی در ترکیه

دندانپزشکی در ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه

داروسازی در ترکیه

آموزش زبان ترکی استامبولی

  • موسسه متروپل